Lowe's navigeert in augmented reality

Lowe’s komt met een navigatie-app die werkt met augmented reality. Klanten kunnen met hun smartphone producten in het winkelmandje stoppen, waarna ze de route in de winkel uitgestippeld krijgen.

De Amerikaanse doe-het-zelfketen test de applicatie komende maand in twee winkels. Alleen klanten die toegang hebben tot het augmented reality-platform Tango van Google kunnen er vooralsnog gebruik van maken.

De app moet klanten tijd besparen bij het vinden van hun producten. Dat zorgt volgens onderzoek van Lowe’s zowel voor een betere winkelervaring als tijdswinst voor het personeel, dat dan meer tijd over heeft voor klusadvies.

De app draagt de naam Lowe’s Vision: In-Store Navigation en komt uit de koker van het innovatielab van Lowe’s. Die tak ontwikkelde eerder onder meer al een robot die klanten helpt bij het vinden van producten. Ook kan de robot realtime inventariseren en werknemers vertellen wanneer een item uit voorraad is, op een verkeerde plek staat of gestolen is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!