Alibaba opent nieuwe Hema-supermarkten

Alibaba heeft zijn netwerk van fysieke supermarkten uitgebreid tot dertien. De Chinese e-commercegigant heeft drie nieuwe winkels geopend in Beijing en Shanghai.

De winkelopeningen maken volgens Alibaba onderdeel uit van zijn ‘nieuwe retail’-visie. In de winkels kunnen klanten naast boodschappen doen ook dineren en via hun smartphone producten bestellen om thuis te laten bezorgen. “De toekomst van retail zal een harmonieuze integratie van on- en offline zijn, en Hema is een voornaam voorbeeld van deze evolutie”, zegt ceo Daniel Zhang.

Consumenten kunnen zich met een Taobao- of Alipay-account registeren voor Hema-lidmaatschap, waarmee zij producten kunnen bestellen bij de dichtstbijzijnde winkel. Iedere vestiging heeft een radius van drie kilometer, waarbinnen zij bestellingen binnen een half uur thuisbezorgen. Via de app worden de kooppatronen bijgehouden, op basis waarvan Alibaba zijn winkelassortiment lokaal afstemt en persoonlijke aanbevelingen doet.

Alibaba opende zijn eerste Hema-winkel in 2015. De e-commercegigant zegt er per productgroep drie tot vijf keer meer te verkopen dan traditionele supermarkten. Ook zouden gebruikers die de Hema-app openen in 35 procent van de gevallen een aankoop doen.

Bekijk het winkelconcept van Alibaba's Hema op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!