Bezorgdienst DHL heeft op zijn servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag een pashokje geplaatst. Klanten kunnen hun online bestelling passen en indien nodig retourneren.
Veel online bestellingen worden op een servicepunt geleverd. Wanneer het pakket opgehaald wordt, kan de klant het bestelde artikel direct passen in het pashokje. Kleding die niet past of naar wens is, kan bij het servicepunt gelijk weer retour. De klant hoeft daardoor niet nogmaals de deur uit om het pakketje te retourneren.
Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool. In april deden zijn onderzoek naar oplossingen voor de last mile-bezorging. Volgens Ronald Leunisse, managing director van DHL express in Nederland, levert de frisse blik van studenten nieuwe inzichten op en sprong het idee van de paskamers er uit. “Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.”
Later deze maand wordt bij het DHL-servicepunt aan de Van Baerlestraat in Amsterdam ook een pashokje geplaatst. Eerder maakte de Belgische logistiek dienstverlener Bpost al bekend een pashokje te plaatsen op het postkantoor in Gent.
Henny van Veen 10 okt, 18:20
Kimberley J 9 okt, 15:21
Jan Janssen 9 okt, 12:58