Ook DHL zet pashokjes op servicepunt

Ook DHL zet pashokjes op servicepunt

Bezorgdienst DHL heeft op zijn servicepunt aan het Noordeinde in Den Haag een pashokje geplaatst. Klanten kunnen hun online bestelling passen en indien nodig retourneren.  

Veel online bestellingen worden op een servicepunt geleverd. Wanneer het pakket opgehaald wordt, kan de klant het bestelde artikel direct passen in het pashokje. Kleding die niet past of naar wens is, kan bij het servicepunt gelijk weer retour. De klant hoeft daardoor niet nogmaals de deur uit om het pakketje te retourneren. 

Het idee is afkomstig van studenten van de Avans Hogeschool. In april deden zijn onderzoek naar oplossingen voor de last mile-bezorging. Volgens Ronald Leunisse, managing director van DHL express in Nederland, levert de frisse blik van studenten nieuwe inzichten op en sprong het idee van de paskamers er uit. “Tenslotte zijn tijd en gemak belangrijke factoren bij het online winkelen. De DHL-paskamer draagt bij aan een positieve online winkelbeleving.”

Later deze maand wordt bij het DHL-servicepunt aan de Van Baerlestraat in Amsterdam ook een pashokje geplaatst. Eerder maakte de Belgische logistiek dienstverlener Bpost al bekend een pashokje te plaatsen op het postkantoor in Gent.  
 

Reacties 3


Jan Janssen 9 okt, 10:58

Misschien dom gedacht van mij, maar dan kan ik toch beter naar de winkel gaan en het daar passen? Dan kan ik meteen een andere maat of model proberen als het artikel tegenvalt ... Leuk idee voor als je ergens achteraf woont waar geen enkele winkel in de buurt is, maar dat is Den Haag Noordeinde nou niet bepaald.


Kimberley J 9 okt, 13:21

Wat triest zeg. Ik vond internetshoppen al niks, maar dan hoor ik ook nog is dit soort omslachtige maatregelen om het makkelijk te maken.. Dan blijf ik inderdaad liever gewoon naar de winkelstraat gaan voor mijn goederen, die tijd neem ik nog wel voor mezelf.


Henny van Veen 10 okt, 16:20

Ik begrijp het fenomeen online shoppen, 24 uur per dag bereikbaar vanuit je luie stoel. De logistieke afhandeling is en zou de aschillishiel zijn/worden. Oude binnensteden slippen dicht door alle pakjes bezorgers. Hogere CO2 uitstoot per artikel?! Retour stromen met allemaal extra kosten. Ik denk dat de consument en retailer samen keuzes moeten maken, hoe, wat, waar aan te bieden. Waarbij de CO2 uitstoot een onderdeel is van de prijs. Ik vrees dat daardoor online altijd duurder uit zal vallen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!