Zo creëert Schorem een wij-gevoel in zijn mancave

Zo creëert Schorem een wij-gevoel in zijn mancave

De boodschap van één van de sprekers tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow samengevat in een video. Vandaag: Robert-Jan Rietveld, medeoprichter van Schorem Haarsnijder & Barbier.

Voordat de populaire barbershop Schorem zijn deuren opende, was er al een vergelijkbare plek in Rotterdam te vinden. Medeoprichter Robert-Jan Rietveld knipte stiekem al in zijn eigen huis, maar daar betaalde hij geen belasting of huur. “De zaak die ik thuis had gebouwd, moest uit illegale circuit gehaald worden”, memoreert hij. Het wij-gevoel wilde hij echter behouden. “Wat als we deze sfeer kunnen vatten binnen vier muren? We knippen die dingen die we leuk vinden, in een omgeving waar we allebei achterstaan en met muziek die wij leuk vinden. We hebben onze mancave gebouwd voor ons en al onze vrienden en alle vrienden die ze mee wilden nemen.”

De boodschap van één van de sprekers tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow samengevat in een video. Vandaag: Robert-Jan Rietveld, medeoprichter van Schorem Haarsnijder & Barbier.

Voordat de populaire barbershop Schorem zijn deuren opende, was er al een vergelijkbare plek in Rotterdam te vinden. Medeoprichter Robert-Jan Rietveld knipte stiekem al in zijn eigen huis, maar daar betaalde hij geen belasting of huur. “De zaak die ik thuis had gebouwd, moest uit illegale circuit gehaald worden”, memoreert hij. Het wij-gevoel wilde hij echter behouden. “Wat als we deze sfeer kunnen vatten binnen vier muren? We knippen die dingen die we leuk vinden, in een omgeving waar we allebei achterstaan en met muziek die wij leuk vinden. We hebben onze mancave gebouwd voor ons en al onze vrienden en alle vrienden die ze mee wilden nemen.”

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!