'Alle vestigingen van Hudson's Bay blijven open, ook in Haarlem'

Hudson's Bay houdt al zijn vijftien vestigingen open. Ook is de huur van het pand in Haarlem niet opgezegd. Dat laat een woordvoerder van de warenhuisketen weten aan De Telegraaf.

Daarmee is het bericht dat Quote woensdag naar buiten bracht mogelijk onjuist. Het Canadeze concern wil de winkels wel sluiten, maar dan lopen de kosten hoog op aangezien Hudson's Bay lange huurcontracten met de verhuurders heeft afgesloten. Eerder meldde NRC al dat het bedrijf een exploitatiebelofte heeft afgegeven. Dat verplicht het bedrijf om de deuren van de filialen nog even open te houden.

Hudson's Bay maakt in Nederland jaarlijks zo'n tachtig miljoen euro verlies. Het bedrijf liet vorige week weten dat er sluiting dreigt voor een deel van de warenhuizen in Nederland. 

Reacties 15


ikke weet het 20 jun, 14:53

Klinkt als het verhaal van een voetballer......
NEE IK BLIJF ZEKER , en.............. paar dagen later is hij verdwenen .


Bert van vliet 20 jun, 14:54

Wat hoopt Nederland toch van harte dat Hudson's Bay omvalt! De media verkneukelen zich er op. En daarna kan de lijkenpikkerij beginnen. Walgelijk.


ikke weet het 20 jun, 17:33

Jammer als het om zou vallen, want zie die grote winkels maar eens te vullen, in EIndhoven is het nog steeds niet gelukt.
Misschien hebben ze te weinig tijd gehad om zich te bewijzen, en zat de markt tegen.
Echter de winkels waren vanaf het begin al erg leeg, en er was geen sfeer te bekennen.
Ik denk dat ze makkelijk gedacht hebben van er is een grote speler ( V&D) weggevallen, wij zullen dat gat wel eens even vullen.
Maar Nederland is een andere markt dan Canada en Duitsland.


Fred Wilms 20 jun, 22:41

Hudson's Bay kan zeker succesvol worden. Men moet de naam V&D kopen en gaan samenwerken met de inmiddels redelijk bekende V&D webshop. De winkels inrichten zoals de succesvolle V&D vestigingen waren. Want die waren er zeker ook! Het assortiment ook meer in lijn brengen met hoe de succesvolle vestigingen laatstelijk draaiden. Laat La Place ook een belangrijke rol spelen. Er is geen land waar geen warenhuizen zijn. Ook in Nederland zal een V&D 3.0 succesvol zijn. Maak gebruik van deze nog steeds sterke en sympathieke merknaam.


Hanky Panky 21 jun, 00:30

@Fred die naam wordt alleen sympathiek gevonden door 50+ En door de vergrijzing zijn dat er inderdaad aardig wat maar het blijft tijd rekken. Winst makend gaat dat merk daarmee niet doen.


W. G. 21 jun, 10:13

Gewoon dat soort winkelpunten transformeren naar overdekte marktkramen:

Per kraam verhuren aan ondernemers voor een acceptabel bedrag per maand.

Ineens heb je dan de leukste snuffelwinkels van Nederland uit de grond gestampt, voldoende opbrengst voor de vastgoed exploitatie en aantrekkingskracht voor omliggende winkels weer op de rit.

#zodoejedat #gaserop


Seb Seb 21 jun, 12:20

@WG

Inderdaad, dat soort concepten zie je al jaren in New York en dat zijn super leuke plekken om te komen, met verschillende ondernemers onder 1 dak, elk met een eigen winkeltje vaak aangevuld met unieke horeca concepten etc.


Rudy Bos 21 jun, 12:23

@W.G. Snuffelkraampjes in een ex-V&D pand zijn niet altijd een succes. In Groningen was het een disaster terwijl deze V&D vestiging een van de succesvolste was...


Benjamin Colin 21 jun, 12:44

Tijd is rijp voor de Nederlandse versie van Neighborhood Goods. Misschien niet op alle locaties, maar zeker wel in de steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht , den Bosch , Groningen , Maastricht , Eindhoven. Departement store gevuld met voornamelijk start ups zowel voor langere periode als voor korte (pop ups), instore brand activatie/promotie spots, een stadskantine 2.0(dus geenterugkeer van een V&D met la place mensen pls;) . Een departement store waar “ontdekken” de rode draad is. Iemand interesse ?;)


Cyril Patrick 21 jun, 12:49

Helemaal juist Fred ben ik eens!
Velona huismerk smartphones Velona huismerk televisies Velona huismerk laptops Velona huismerk computertoebehoren Vendomatic huismerk huishoudapparatuur Vendomatic huismerk witgoed = topmerkenkwaliteit simpel tegen goedkoopste prijs herintroduceren.
Keurkoop on-line internet distributiecentrum openen thuis laten bezorgen.
Centrumsupermarkten in Hudson's bay kelder opzetten.
V & D warenhuis evenaren succes verzekerd!


Fred Wilms 23 jun, 12:17

Dat de merknaam V&D alleen boven de 50 sympathiek wordt gevonden is, is iets wat je vaak hoort. Ik heb veel te maken met mensen van in de 20 en 30. Als we er over spreken klinkt toch vaak door dat ze V&D missen en er graag weer naartoe zouden gaan. Natuurlijk wel in een moderne setting met de juiste spullen en prijzen. Het zijn vaak de Koelemeijers etc. van deze wereld die negatief zijn. Mensen van de theorie, die zelf nog nooit een bedrijf tot een succes hebben gemaakt.
Ik ben er echt van overtuigd dat de V&D merknaam binnen twee jaar terug is in de de winkelstraat. Ronald van Setten is vast aan het wachten tot de Canadezen contact zoeken, of zullen ze al in gesprek zijn.......???


eddy white 23 jun, 14:03

nederland is het land voor walmart... breng walmart naar de grote steden in een iets andere vorm dan in de usa en ik ben er van overtuigd dat het een groot su6 zal zijn.


Reinder Koornstra 24 jun, 10:51

Ik heb heel veel te danken aan Vroom & Dreesmann waar ik alle kansen kreeg mijn ambities in de praktijk te testen! Maar dat was 50 jaar geleden, dus vergeet die merknaam maar, historie!
Hudson’s Bay moet het op eigen kracht doen, maar blijkt in de praktijk weinig kaas van retailing gegeten te hebben. Onbestaanbaar, met hun achtergrond, maar waar! De directie levert haar bedrijfsleiders met een onmogelijke formule een ‘Mission Impossible’! Het roer moet snel om!


Joop Ballegooi 24 jun, 14:08

Jij krijgt het gevoel dat je niet welkom bent, dat moet men juist uitstralen.....


Mars Venus 26 jun, 19:46

Hudson's Bay Haarlem geopend maart of april 2018: een jaar lang dezelfde oorbellen uitgestald, en opdezelfde plaats c.q. tafel. En circa een maand na de opening van Hudson's Bay in Haarlem al een beetje afgeprijst. Die norse bewaker bij de hoofd entree met zijn harnas pak werkt ook niet verwelkomend, en ze waren allemaal nors. Die gastheren en dames bij de entree bij filiaal Amsterdam centrum vond ik zoals het hoort. Nederlanders vonden dat zeker weer te chique want ze verdwenen snel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!