Ahold Delhaize trekt portemonnee voor kunstmatige intelligentie

Ahold Delhaize trekt portemonnee voor kunstmatige intelligentie

Ahold Delhaize trekt samen met ING, KLM, NS en Philips tientallen miljoenen euro's uit voor kunstmatige intelligentie. Ze willen onder meer de onderwijscapaciteit in Nederland vergroten en het ondernemersklimaat verbeteren.

De vijf multinationals noemen hun project Kickstart AI (Artificial Intelligence). Volgens hen loopt Nederland achter bij landen als de VS, het Verenigd Koninkrijk en China. Kunstmatige intelligentie kan het dagelijkse leven van consumenten verbeteren, vinden ze. "Zoals met een persoonlijkere service en meer gemak en keuzes op vele gebieden, waaronder voedsel, reizen, gezondheid en financiën."

Dankzij de bijdrage van de vijf bedrijven kunnen onder anderen 25 hoogleraren en universitair docenten kunstmatige intelligentie aan de slag. Ook komt de nationale onlinecursus AI in het Engels beschikbaar, zodat het streefaantal van 170 duizend aanmeldingen in Nederland voor eind 2020 wordt gehaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!