Victoria's Secret sluit 250 lingeriewinkels

L Brands, het moederbedrijf van Victoria's Secret, sluit een kwart van al zijn Amerikaanse en Canadese winkels. Het gaat in totaal om 250 filialen van de lingerieketen en zuster en lifestylemerk Pink. 

De omzet van het moederbedrijf daalde over het eerste kwartaal met 37 procent (naar 1,65 miljard dollar), mede door de gesloten winkels als gevolg van de coronamaatregelen. Een deel van de filialen is inmiddels weer open. 

De bekendmaking van de sluitingen vindt plaats vlak nadat de verkoop van Victoria's Secret aan Sycamore mislukte. De Amerikaanse private-equitymaatschappij wilde al eerder afzien van de overname omdat het moederbedrijf in strijd met de overnamevoorwaarden zou hebben gehandeld. Met het akkoord vermijden beide partijen een zware juridische strijd. L Brands wilde zich naar eigen zeggen liever focussen op het 'navigeren door een extreem moeilijk zakelijk milieu'. 

Victoria's Secret telt in totaal 1091 winkels, de Pink-filialen meegeteld. Het bedrijf kwakkelt al jaren en sloot in 2018 al twintig winkels.

Reacties 1


Hans Groet 23 mei, 17:39

Hopelijk is dit niet het begin van het einde, voor veel kleine detaillisten.
De grote winkelketens weten de corona- subsidies wel binnen te harken. De kleine winkeliers worden makkelijker afgescheept.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!