HEMA wil diversiteit en inclusiviteit in het bedrijf bevorderen

HEMA wil diversiteit en inclusiviteit in het bedrijf bevorderen

HEMA wil diversiteit en inclusiviteit in al zijn bedrijfsonderdelen bevorderen. Daarvoor tekent de warenhuisketen een speciale intentieverklaring, om daarmee te benadrukken dat HEMA echt voor iedereen is. 

"Wij geloven in inclusiviteit, diversiteit en staan open voor verschillende meningen. Wij vinden het belangrijk dat iedere medewerker en klant zich bij ons thuis voelt. Daar zetten wij ons blijvend voor in", aldus ceo Tjeerd Jegen. 

Samen met Diversiteit in Bedrijf - onderdeel van de Sociaal-Economische Raad - gaat HEMA de komende maanden onder meer de etnische en culturele diversiteit in het personeelsbestand vergroten. Ook moet er meer bewustwording voor de (interne) LHBTI+-gemeenschap worden gecreëerd.

Vorig jaar introduceerde HEMA al het bijzonder geboorteverlof, zodat iedereen die een kindje verwacht vier weken betaald verlof extra krijgt bovenop het bestaande (adoptie)verlof

Reacties 5


Joost Kriek 25 jan, 17:31

Nou dan ben ik benieuwd of Zwarte Piet terugkomt aangezien veel mensen van mening zijn dat daar niks mis mee is.


Jan Visscher 25 jan, 19:51

Ben het helemaal met Joost Kriek eens !!
Hema is een warenhuis geworden waarin de gemiddelde consument zich niet meer geïndentificeerd voelt. Kinderkleding geen meisjes of jongens maar genderneutraal, geen zwarte piet, geen kerst etc. Een puur Hollands warenhuis wat constant hun beleid afstemt op de wil van minderheden en de meerderheid afstoot!!


Bas Vreewijk 25 jan, 22:43

Hoe krijgen ze dit sterke merk toch kapot met een beleid dat 10 procent van Nederland omarmd. Ongekend zeg dat management heeft echt een plaat voor de kop.


C M 26 jan, 10:53

"Hema, de normaalste zaak van de wereld". Helaas, die tijd komt nooit weer terug. Ook niet met Jumbo als nieuwe eigenaar. Eens besmet, altijd besmet. De eenheidsworst wil meer diversiteit. De meerderheid wordt bij het afval gezet om ruimte te maken voor wat een minderheid wil. Maar pas op: Massa is nog altijd kassa HEMA. Verlies dat nooit uit het oog.


Johan Voorhaar 26 jan, 15:34

Tjeerd Jegen zegt zich er blijvend voor in te zetten. Lees in een andere krant dat die opkrast.

Lachen net die dwaasbananen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!