Een gezond handelsbedrijf staat of valt met een goed georganiseerde logistiek. Automatisering is hierbij onmisbaar. Het nieuwe pakket inHandel van SnelStart biedt een slimme oplossing die financiële en handelsprocessen naadloos op elkaar aansluit.
SnelStart is hét softwarehuis voor administratieve, financiële en handelsprocessen in midden- en kleinbedrijf. Al vele jaren hoort daarbij de nauwe samenwerking met een aantal gespecialiseerde softwarepartners. Een daarvan is expert in software voor handelsbedrijven en heeft ondersteund bij de ontwikkeling van inHandel.
Complete softwareoplossing
De afgelopen jaren – met corona als versneller – is het aantal bestellingen via webshops enorm gestegen. Tegelijk neemt de concurrentie toe. Een efficiënte werkwijze is dan ook steeds belangrijker om marges te behouden en automatisering is hierbij onmisbaar. Met inHandel heb je als handelsbedrijf een complete softwareoplossing om magazijn en voorraad op orde te houden. Want juist bij het orderpicken kosten kleine fouten al snel veel geld, nog los van de ergernis als je misgrijpt of eindeloos op zoek bent naar een product. Het zijn die ergernissen uit de praktijk waarvoor inHandel de oplossing biedt.
Processen sluiten naadloos aan
Voorraden die niet kloppen of fouten tijdens het orderpicken zorgen voor teleurgestelde klanten. Met inHandel sluit je de bedrijfsprocessen op elkaar aan en koppel je het complete voorraadbeheer direct aan je administratie. Zo houd je de voorraad makkelijk onder controle. De snelheid van orderpicken gaat omhoog, ook bij nieuwe medewerkers, want dankzij de barcodes is veel minder productkennis nodig. Dat levert de nodige tijdwinst op in het leveringsproces. Daarnaast verloopt het aanmelden van pakketten bij de vervoerder snel en efficiënt. Combineer je een webshop met verkoop aan de balie? Met inHandel staan alle bestellingen altijd overzichtelijk in beeld.
Maatwerk dankzij flexibele instellingen
De hele handelsadministratie automatiseren, dat kan met inHandel. Van het verwerken van bestellingen en het digitaal orderpicken tot en met de verzending van en communicatie over pakketten. Hierbij is maatwerk mogelijk dankzij een aantal configureerbare, flexibele instellingen. Denk aan verschillende sjablonen voor bijvoorbeeld dropshippers of bedrijven met activiteiten in het buitenland. Verder kun je precies aangeven welke gegevens over een order je wilt opslaan, zoals serie- en batchnummers en trace-codes.
Passende module voor elke webshop en groothandel
Deze nieuwe softwareoplossing heeft drie modules. inHandel Shop voorziet in stevige basisfunctionaliteiten voor boekhouden en zorgt voor een goede organisatie van orders. Aanmelden bij pakketdiensten gaat met één druk op de knop. inHandel Voorraad biedt daar bovenop alles om de voorraad op orde te houden. Van order- en voorraadbeheer tot reserveringen, bestellingen en ontvangsten. Ook het aansturen van de pakketdienst en een handige functionaliteit voor het tellen van de voorraad horen bij de module. inHandel Logistiek is ideaal voor grotere en complexere webshops en groothandels. Deze module geeft de beschikking over alle functionaliteiten van de eerste twee modules plus de mogelijkheid om het orderpickproces volledig te digitaliseren. Dat betekent: werken met barcodes en handheld scanners. Er is altijd een module die past bij jouw bedrijf. In alle gevallen verloopt de implementatie vlot en kun je rekenen op ondersteuning bij inrichting en gebruik.
Alle voorraden op orde, tevreden klanten en hogere marges dankzij sneller werken. Genoeg reden voor een glimlach. Dat is precies wat ze bedoelen met het SnelStart effect.
Klik hier voor meer informatie
Automatiseren: handelsadministratie met het SnelStart effect
Gepubliceerd op 13 september 2021 om 08:00
Reacties 0