BCC 'niet rouwig' om einde samenwerking met Wehkamp

BCC 'niet rouwig' om einde samenwerking met Wehkamp

BCC is er 'niet heel rouwig' om dat de samenwerking met Wehkamp is gestopt. Dat zegt ceo Caspar Klinkhamer van de elektronicaketen tegen RetailTrends.

Wehkamp bood sinds 2018 elektronische producten van BCC aan. Het onlinewarenhuis meldde eerder deze week dat de samenwerking 'per direct' is beëindigd. Het aflopende contract is niet verlengd. Het Zwolse bedrijf voegde eraan toe dat het zich vooral op fashion en home & living richt. “Het aanbieden van een volledig elektronica-aanbod is geen core onderdeel van de strategie.”

“Wij hebben het contract met hen opgezegd, al in mei dit jaar”, meldt ceo Klinkhamer van BCC desgevraagd. “De manier waarop wij met Wehkamp werkten, was niet goed voor BCC. Het zat 'm vooral in de dubbele voorraad die we moesten aanhouden. Wij legden zo'n tien miljoen euro aan voorraad neer in Zwolle, specifiek voor Wehkamp.” Doordat de omzet elke maand terugliep, kon deze constructie volgens Klinkhamer simpelweg niet meer uit.

Er is het afgelopen halfjaar nog wel gekeken of dropshipping een optie zou kunnen zijn, maar dat zag Wehkamp volgens Klinkhamer niet zitten.

Reacties 5


Frits Vries 25 nov, 18:43

Kortom beide verkopen slecht


Johannes Meijer 28 nov, 16:08

Als ik mijn bestelling bij Wehkamp kan plaatsen die automatisch wordt doorgemaild naar BCC waarna eerste daarvoor commissie krijgt voor verkoop dan hoef je daar geen voorraad aan te houden . BS in mijn visie ….. bcc verkoopt liever zelf omdat ze de commissie aan derden niet kan missen lijkt me eerder…


Mari H 29 nov, 13:36

Als je als BCC zegt zelf in mei j.l. het contract opgezegd heeft, hoef je nu toch logisch niet "heel rouwig" te zijn !!!


Leonard Van Liere 29 nov, 14:12

Mari, beetje gelijk maar gelijk een huwelijk: je kunt zelf kiezen voor een scheiding maar daar toch rouwig over zijn.


Bart van der Velden 24 nov, 01:00

Niet rouwig om..Ze zijn failliet nu..lol

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!