Breitling schaalt op: zes nieuwe winkels in anderhalf jaar 

Breitling schaalt op: zes nieuwe winkels in anderhalf jaar 

Luxehorlogemerk Breitling breidt de komende twaalf tot achttien maanden fysiek uit in Nederland met zes nieuwe brandstores. Volgende maand gaan de deuren open van de nieuwe boetiek in Nijmegen, geeft algemeen directeur Nederland Jan-Paul ten Hoopen prijs. 

In het centrum van de Gelderse stad komt eind mei een Breitling-boetiek volgens het nieuwe winkelconcept, waarin merkkleuren geel en ‘navy’-blauw centraal staan. Binnen anderhalf jaar komen hier nog vijf Nederlandse steden bij: Den Haag, Tilburg, Apeldoorn, Utrecht en Maastricht. 

Tijdens Fans Love Brands vertelt Ten Hoopen dat hoewel Breitling in een rap tempo het aantal boetieks wil opschalen, er goed wordt gekeken naar voldoende spreiding. “Je moet niet te dicht op elkaar zitten, anders ben je je exclusiviteit kwijt.”

Binnen vijf jaar heeft het luxehorlogemerk wereldwijd 250 winkels geopend: 50 tot 60 boetieks per jaar. Zowel in het buitenland als in Nederland doet Breitling dit op eigen wijze. “We wandelen niet het begane pad. Onze eerste Nederlandse winkel openden we in de P.C. Hooftstraat omdat de Zwitsers dat wilden. Maar daarna zijn we onze winkelstrategie anders gaan vormgeven.”

Reacties 2


Huub Tempelaars 20 apr, 22:01

Tilburg? 😂😂😂😂😂


Didier Wouters 24 apr, 10:31

Inderdaad heel raar als ze in Tilburg zouden gaan zitten, Woon er niet ver vandaan, maar kom er nooit en zal er (alleen al uit veiligheidsoverwegingen) niet snel een nieuwe Breitling gaan kopen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!