Havaianas haalt Europa-ceo bij Nike 

Havaianas haalt Europa-ceo bij Nike 

Harm van de Camp was de afgelopen 5 jaar verantwoordelijk voor alle Nike-stores in Europa. 

Alpargatas, het moederbedrijf van Havaianas, heeft een nieuwe ceo gevonden voor zijn Europa-tak. Harm van de Camp verruilt Nike na ruim 18 jaar voor het slippermerk. 

Van de Camp heeft sinds 2005 diverse functies bij Nike bekleed, van salesmanager tot general manager van de brandstores in EMEA. Laatstgenoemde functie heeft hij zo'n 5 jaar bekleed, sinds 2019. 

De nieuwe ceo zegt het slippermerk 'naar nieuwe hoogtes' te willen brengen, door zich te focussen op de behoeften van de consument. "Terwijl ik de kernwaarden van Havaianas voor ogen houd: het verrijken van de Europese markten met de levendigheid van de Braziliaanse cultuur."

Circa een jaar geleden verliet Merel Werners na zo'n 9 jaar het Braziliaanse bedrijf, waar ze gedurende 8 jaar marketingdirecteur EMEIA was voor Havaianas. Na haar vertrek kreeg opnieuw een Nederlander de leiding over Havaianas’ marketingactiviteiten in Europa: Nol Gerritse. Ook hij kan bogen op een carrière bij Nike. “Europa is een voorbeeld voor waar we wereldwijd naartoe willen.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!