RetailTrends juni: nieuw leiderschap, Bang & Olufsen en de strategie van bedrijvendokters

RetailTrends juni: nieuw leiderschap, Bang & Olufsen en de strategie van bedrijvendokters

Het juninummer van RetailTrends is verschenen en dat wil je niet mislopen. Deze zomereditie zit weer boordevol interviews, inspiratie en informatie. Een sneak preview: 

 

‘We bouwen klantrelaties die levenslang meegaan’

Interview Tom McKenna (Bang & Olufsen)

Bang & Olufsen slaat een andere toon aan met zijn strategie. Het audiomerk is bijna 100 jaar oud en heeft een nieuwe fanbase nodig. Een klus die niet zomaar geklaard is. Want in een drukke markt met grote jongens Apple, Bose en Dr. Dre moet Bang & Olufsen zijn eigen stem laten horen.


Op de snijtafel van de bedrijvendokter

Veel failliete retailers maken een doorstart. In sommige gevallen weet je bij het horen van de naam van de koper al dat de kans op een duurzame voortzetting nihil is. Deze ‘bedrijvendokters’ zorgen nogal eens voor verontwaardiging. Hoe terecht is dat? RetailTrends spreekt voor dit verhaal met onder meer Martijn Rozenboom, die een doorstart realiseerde voor Le Ballon, Op=Op Voordeelshop en Miss Etam.


Het Retail Merkenonderzoek: de 100 sterkste retailmerken van Nederland

Voor de tiende keer deed Hendrik Beerda onderzoek naar de 100 sterkste retailmerken van Nederland. Ter gelegenheid van dit jubileum kijken we ook even terug: wat zijn de sterkste merken van de afgelopen 10 jaar die nu niet meer bestaan? En welke retailers zijn er in die periode juist het sterkst in merkkracht op vooruitgegaan?


Hoe IKEA de winkel inzet als mini-dc 

IKEA heeft zijn winkel in Amsterdam voorzien van ophaalautomaten voor onlinebestellingen. Alle Nederlandse blauw-gele winkels moeten straks microfulfilmentcenters zijn. Andere retailers op ons continent wachten af, overzee experimenteert ook Walmart met deze vorm van automatisering.
 

‘Als het nodig is, zet ik mijn extraversie aan’

Interview Sharon Hilgers (My Jewellery)

Als ceo moet je soms extravert zijn, vindt Sharon Hilgers (35). Hoewel de My Jewellery-oprichter zichzelf ‘best wel introvert’ noemt, stond ze voor de klas én geeft ze nu leiding aan 800 medewerkers. 

In de nieuwe podcastserie Next Gen in Retail gaat RetailTrends in gesprek met de volgende generatie retailleiders. Hoe geven zij hun toekomst vorm en welke tips hebben ze voor andere kartrekkers in de retailsector? Hilgers, oprichter van My Jewellery, bijt de spits af.


Verder in het juninummer:
-    Hoe de warenmarkt de waarde van binnensteden kan vergroten
-    Luxemerken als Mugler, Breitling, Dior en Prada grijpen de wetgeving rond het digitaal productpaspoort aan om features toe te voegen die een leuk extraatje zijn voor klanten.
-    AI en neuromarketing gaan hand in hand, ziet consumentenpsycholoog Tim Zuidgeest. 
-    Corine Duchenne (Praxis): ‘Het leven is veel meer dan alleen werken’


De juni-editie van RetailTrends valt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is vanaf vanmiddag digitaal te lezen op RetailTrends.nl. Ook member worden? Klik hier

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!