Domino's zet in op cashloze betalingen

Domino’s Pizza werkt sinds kort met het online betaalplatform van Adyen. Hiermee kan de fastfoodketen online betalingen ontvangen en verwerken die gedaan zijn via creditcard, iDEAL en mobiele portemonnees.

Domino’s Pizza was op zoek naar een betaalplatform dat alle gangbare betaalmiddelen ondersteunt, centraal beheerd kan worden en waarmee zowel online, mobiele als POS-betalingen gedaan kunnen worden. "Klanten moeten altijd en overal hun pizza kunnen bestellen en betalen", aldus een woordvoerder van de keten. "Daarnaast willen wij het aantal online betalingen vergroten om de veiligheid van onze bezorgers te verhogen." De maaltijdbezorger stuurt de pizzakoeriers momenteel met minimale hoeveelheden contant geld op pad.

De overstap naar het nieuwe systeem moet ervoor zorgen dat het aantal niet afgeronde bestellingen aanzienlijk afneemt en de gemiddelde orderwaarde stijgt. Bestellingen worden momenteel nog regelmatig geannuleerd omdat mensen niet voldoende geld in huis hebben. Ook worden bestellingen regelmatig laag gehouden omdat klanten maar een bepaald bedrag contant in huis hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!