De Bijenkorf verkozen tot Europa's beste crosschannel retailer

De Bijenkorf komt in de Ebeltoft Global Cross Channel Retail Report uit de bus als beste Europese crosschannel retailer. De warenhuisketen ontving daarvoor de Europese Ebeltoft Cross Channel Retail Case. Consultancybureau Ebeltoft vergeleek voor zijn rapport de crosschannel prestaties van 146 retailers uit zestien landen op onder meer click & collect.

De strategie van de Bijenkorf is van de honderd onderzochte Europese retailers het meest compleet, aldus de onderzoekers. De Duitse elektronicaretailer Conrad en het Zweedse Webhallen (games) eindigden op respectievelijk de tweede en derde plaats. Daarna volgen de Britse ketens Marks & Spencer en New Look.

Daarnaast behoort de Bijenkorf met Nordstrom en Best Buy tot de beste cross channel retailers wereldwijd. Het Amerikaanse Best Buy heeft de meest complete crosschannelstrategie van alle onderzochte spelers. Waar Best Buy uitblinkt op het gebied van click & collect, levert Nordstrom online de meest consistente service. De Bijenkorf verwijst volgens de researchers in zijn fysieke winkel het beste naar zijn online kanaal.

Global Top 10 Ranking:

#RetailerLand
1Best BuyVerenigde Staten
2NordstromVerenigde Staten
3De BijenkorfNederland
4ConradDuitsland
5WebhallenZweden
6Marks & SpencerGroot-Brittannië
7GapVerenigde Staten
8WalmartVerenigde Staten
9New LookGroot-Brittannië
10AppleVerenigde Staten




Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!