Bol.com test in-banner shoppen

De Persgroep Nederland is met onder meer bol.com gestart met een pilot waarbij consumenten in een advertentiebanner op een website kunnen shoppen. De shoppable banner staat op de website van het Algemeen Dagblad en toont bezoekers producten van bol.com.

De techniek achter het zogenaamde shoplet-concept is bedacht en ontwikkeld door Senanga. De shoplet laat consumenten producten van bol.com kopen terwijl ze de website van het dagblad niet verlaten. Het product in kwestie wordt ter plekke in de geïntegreerde winkelmand van bol.com getoond.

Het is voor het eerst dat het gehele aankoopproces, inclusief de betaling, in een online banner plaatsvindt. Hiermee wordt de advertentie een kleine webwinkel. Met deze advertentiemogelijkheid wil Persgroep Nederland zijn digitale positie versterken, laat manager marketing advertising Willem-Albert Bol van de organisatie weten. “We zijn trots hier als eerste mediahuis mee de markt op te gaan, samen met Senanga en bol.com.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!