​Zalando: ‘Iedereen wil mode-expert zijn’

​Zalando: ‘Iedereen wil mode-expert zijn’

Een van de grootste trends is dat consumenten het leuk vinden zich met fashion te bemoeien. “Zij zijn meer tevreden als ze zelf mee kunnen doen”, zegt leider van Project Muze Julia Kümmel van Zalando in het novembernummer van RetailTrends.

Bij Project Muze kunnen consumenten op basis van kunstmatige intelligentie hun eigen kleding ontwerpen. Aan de hand van een aantal meerkeuzevragen, bepaalt de computer wat iemands kledingstijl is. Zalando wil hiermee naar eigen zeggen ‘mensen en mode op een nieuwe manier verbinden’. “We plaatsten gebruikers zelf in het hart van het creatieve proces”, aldus Kümmel.

De kleding die uit Project Muze voortkomt is vooralsnog niet te koop. Het experiment slaat volgens Kümmel erg aan, met 170 duizend websitebezoeken en meer dan 38 duizend ontworpen outfits. Ook een bijbehorende actie waarbij gebruikers hun ontwerp via social media konden delen, was volgens de projectleider een succes. “Iedereen houdt ervan om een mode-expert te zijn.”

Kümmel gaat in het novembernummer van RetailTrends dieper in op de mogelijkheden van artificial intelligence en het belang van technologie voor Zalando en de mode-industrie. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!