Marktplaats-gebruikers die een advertentie willen plaatsen hoeven voortaan alleen maar een foto van het product te uploaden. Het platform wil zo de snelheid van het plaatsingsproces verhogen, zegt directeur Olivier van Duijn tegen Bright.
Nadat een gebruiker een foto heeft geüpload, vult Marktplaats op basis daarvan alle relevante informatie in. Gegevens als merk, afmetingen en kleur hoeven verkopers daardoor niet meer zelf in te vullen. Ook geeft Marktplaats een suggestie voor een passende prijs. Het betekent volgens Van Duijn een stap in de ambitie om een ‘deal in vijf minuten’ te realiseren.
In de afgelopen jaren heeft Marktplaats diverse vernieuwingen doorgevoerd om het proces te versnellen en veiliger te maken. Zo is een chatfunctie toegevoegd, iDEAL als betaaloptie toegevoegd en de Gelijk Oversteken Service geïntroduceerd. “De online-ervaring van gebruikers groeit met de dag, dus wij kunnen niet achterblijven om meer intuïtieve services te bieden”, zei Van Duijn daarover eerder tegen RetailTrends.
Henk-Jan van der Weide 8 feb, 13:10