Marktplaats introduceert fotoherkenning

Marktplaats introduceert fotoherkenning

Marktplaats-gebruikers die een advertentie willen plaatsen hoeven voortaan alleen maar een foto van het product te uploaden. Het platform wil zo de snelheid van het plaatsingsproces verhogen, zegt directeur Olivier van Duijn tegen Bright.

Nadat een gebruiker een foto heeft geüpload, vult Marktplaats op basis daarvan alle relevante informatie in. Gegevens als merk, afmetingen en kleur hoeven verkopers daardoor niet meer zelf in te vullen. Ook geeft Marktplaats een suggestie voor een passende prijs. Het betekent volgens Van Duijn een stap in de ambitie om een ‘deal in vijf minuten’ te realiseren. 

In de afgelopen jaren heeft Marktplaats diverse vernieuwingen doorgevoerd om het proces te versnellen en veiliger te maken. Zo is een chatfunctie toegevoegd, iDEAL als betaaloptie toegevoegd en de Gelijk Oversteken Service geïntroduceerd. “De online-ervaring van gebruikers groeit met de dag, dus wij kunnen niet achterblijven om meer intuïtieve services te bieden”, zei Van Duijn daarover eerder tegen RetailTrends.
 

Reacties 1


Henk-Jan van der Weide 8 feb, 13:10

Hoe kun je nu zeggen dat je o.a. afmeting laat herkennen van een foto. Dat kan helemaal niet. Zelfs met de meest geavanceerde AI techniek. Een item en kleur herkennen zou nog gaan. Prijs suggestie wordt al een hele lastige zaak. Mooi verhaal maar gaat niet aanzienlijk de snelheid vergroten voor de eindgebruiker.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!