Wibra wil 'vernieuwen, verbeteren, versnellen'

Wibra wil 'vernieuwen, verbeteren, versnellen'

Wibra is een zoektocht gestart naar een nieuwe commercieel directeur. De nieuwe directeur moet een groeistrategie ontwikkelen voor de winkelketen in Nederland en België, zo blijkt uit een openstaande vacature.

Wibra telt momenteel driehonderd winkels in Nederland en België. De afgelopen zestig jaar was er volgens de retailer sprake van ‘bestendige groei’. Wibra vindt het nu tijd voor ‘de next step: vernieuwen, verbeteren, versnellen’.

De commercieel directeur wordt verantwoordelijk voor de groei van de organisatie en leidt ‘vanuit strategisch merk- en assortimentsdenken’ de gehele keten. Zowel op inkoop als verkoop heeft Wibra eigen teams, die aangestuurd moeten worden. Het nieuwe MT-lid gaat dagelijks sparren met algemeen directeur en eigenaar Ronald Wierdsma.

De functie van commercieel directeur werd voor zover bekend als laatst vervuld door Jeffrey Rijsdijk, die twaalf jaar terug werd aangesteld. De winkelketen kampt al enige jaren met een teruglopende omzet. In 2016 was de textielketen uit Epe nog goed voor 172,3 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!