INretail onderzoekt hoe de binnenstad een impuls kan krijgen

INretail onderzoekt hoe de binnenstad een impuls kan krijgen

Om de gevolgen van de coronacrisis zo goed mogelijk in te perken, gaat INretail in dertien steden in gesprek met het grootwinkelbedrijf en lokaal betrokkenen om te kijken hoe de binnenstad een impuls kan krijgen.

De daling van de consumentenbestedingen in het tweede kwartaal en de economische krimp van 8,5 procent bezorgt de winkelstraat hoofdpijn. "De huidige winkelleegstand dreigt te verdubbelen", zei de brancheorganisatie eerder al

Vooral in de echte koopsteden en in de hoofdwinkelstraten wordt de pijn gevoeld. De omzetverliezen worden niet volledig gecompenseerd met de groei van onlineverkopen. Volgens de brancheorganisatie gaat deze situatie veel invloed hebben op de lokale economie.

Reacties 3


Loes Retail 19 aug, 16:39

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, MAAR als je met die resultaten je bedrijf toekomstproef en wendbaar hebt gemaakt heb je een voorsprong,

ik denk dat een centrum toekomst heeft als de klant er zijn winkels vindt. Online moet nog steeds behoorlijk geld bij en aflossen van de "schuldenlast" gebeurt alleen door het ene gat met het andere te vullen. Bedrijven waar miljoenen bij moet willen andere gloeiende platen overnemen.

Ik ben gestopt met alles wat niets opbracht en geld verslond, dat is rustig slapen en winst maken.

Rare wereld,


H. Fakkert 14 aug, 20:31

De binnenstad is er voor de bewoners en de daarbij service aanbiedende detailhandel en niet zoals dat de laatste 50 jaar is gegroeid een verzameling van mega winkelruimtes die over het algemeen allemaal hetzelfde aanbieden


Olaf Busch 14 aug, 17:03

Naar mijn bescheiden mening is het antwoord op deze vraag hetzelfde als een jaar geleden: alleen winkelgebieden die in de beleving van de (potentiële) bezoeker een bijzondere toegevoegde waarde hebben (omdat alles maar dan ook alles klopt) hebben een toekomst. Met dat verschil dat de lat nog veel hoger ligt (o.m. door de ontdekking van internet door nieuwe doelgroepen) en omdat horeca gewoon lastiger is uit te voeren. Ik vind het wel moeilijk om nu in te schatten waar de nieuwe ondergrens komt te liggen. De praktijk gaat het leren.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!