Appdate: De digitale tweelingwinkel van Lowe's

Appdate: De digitale tweelingwinkel van Lowe's

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Marktplaats, PostNL en Lowe's.

Markplaats/Shopify

Marktplaats en Shopify hebben samen de app Marktplaats Pro gelanceerd. De app ontsluit een extra verkoopkanaal dat webwinkels die gebruik maken van het Shopify-platform toegang geeft tot Marktplaats. Webwinkeliers kunnen via de app hun producten op Marktplaats aanbieden en zo zichtbaarheid creëren onder de acht miljoen unieke bezoekers die het platform maandelijks trekt. De toevoeging moet Shopify-verkopers helpen om hun omnichannelstrategie verder uit te breiden, de klantloyaliteit te vergroten en een grote nieuwe potentiële consumentengroep aan te spreken. 


PostNL/OK

De OK-app, weet je het nog? In 2017 werd hij met veel tamtam gelanceerd. Een multifunctionele winkelapp voor betalen,...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Marktplaats, PostNL en Lowe's.

Markplaats/Shopify

Marktplaats en Shopify hebben samen de app Marktplaats Pro gelanceerd. De app ontsluit een extra verkoopkanaal dat webwinkels die gebruik maken van het Shopify-platform toegang geeft tot Marktplaats. Webwinkeliers kunnen via de app hun producten op Marktplaats aanbieden en zo zichtbaarheid creëren onder de acht miljoen unieke bezoekers die het platform maandelijks trekt. De toevoeging moet Shopify-verkopers helpen om hun omnichannelstrategie verder uit te breiden, de klantloyaliteit te vergroten en een grote nieuwe potentiële consumentengroep aan te spreken. 


PostNL/OK

De OK-app, weet je het nog? In 2017 werd hij met veel tamtam gelanceerd. Een multifunctionele winkelapp voor betalen, punten sparen, klantenkaarten opslaan et cetera. Wat de app ook doet, is aanbiedingen verzamelen en gepersonaliseerd bundelen voor de gebruiker.  Aangezien nog niet iedereen OK gebruikt, worden die deals voortaan ook verspreid via de platforms van PostNL, aandeelhouder van OK. Voor retailers en merken een nieuwe kans, want: 'door de combinatie van de shopping content en services van OK met de data en het bereik van PostNL, worden voor retailers en merken relevante momenten gecreëerd om de juiste boodschap bij de gewenste doelgroep onder de aandacht brengen', zo klinkt het.


Lowe's

De Amerikaanse woonwinkel Lowe's gaat de metaverse in. De retailer heeft een virtuele versie gemaakt van een van zijn vestigingen, een 'tweelingwinkel'. Medewerkers worden zo getraind om de winkel efficiënter te runnen. Zo kunnen ze een hologram van de virtuele winkel over de echte vestiging heen leggen in augmented reality. Dit helpt om te vergelijken hoe een winkelschap eruit zou moeten zien met hoe het er in werkelijkheid uitziet, zodat ze het precies kunnen vullen met de juiste producten. Daarnaast kunnen medewerkers onder meer verkoopprestaties en klantverkeersgegevens bekijken door gebruik te maken van 3D-heatmaps en metingen van artikelen die vaak samen worden gekocht.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!