Aldi kijkt 'serieus' naar e-commerce

Aldi kijkt 'serieus' naar e-commerce

Supermarktketen Aldi ziet serieuze kansen voor online activiteiten in Nederland. Dat zegt cmo Nienke van de Streek in gesprek met RetailTrends.

Aldi heeft momenteel als een van de weinige supermarktketens in Nederland nog geen webshop. De discounter heeft als doel klanten zo simpel mogelijk laten shoppen en online kan daar volgens Van de Streek een rol in spelen. “We kunnen niet blijven zeggen dat we winkels hebben waar je makkelijk kunt parkeren. Dat vinden wij simpel, maar het gaat erom wat de klant simpel vindt.” En dat is via de smartphone bestellen en de volgende dag geleverd krijgen, zegt de cmo. “Dus ja, we zien kansen voor e-commerce.”

Internationaal test Aldi al langer met online. Zo heeft de retailer in Duitsland al een non-foodwebshop, net als Lidl in Nederland. Of dat ook een mogelijke opzet is voor Aldi in Nederland kan Van de Streek nog niet zeggen. “Maar het is heel serieus.”

Aldi wil uiteindelijk de positie van nummer één discounter in Nederland veroveren. De retailer is volgens Van de Streek op de goede weg en heeft zijn marktaandeel vorig jaar, na jaren van daling, weer zien groeien. “Dat zien we als een verdienste van twee jaar investeren in het merk.”

Lees hier het hele interview met Nienke van de Streek.
 

Reacties 3


Hankie Pankie 1 mei, 21:27

Misschien moeten ze er eerst voor zorgen dat de Aldi winkels weer publiek trekken, met beter voorraad beheer en juiste prijzen. En die 2 rijen met non-food troep nodigen mij ook niet echt uit voor mn week boodschappen, laat dat nu maar aan de action over. Ook zie ik graag al die A merken weer vervangen worden door de huismerken zonder e-stoffen waarvoor ik vroeger naar de Aldi kwam. En als dat alles weer in orde is ga dan eens aan e-commerce denken.ik ben namelijk bang dat de cijfers van Aldi inNederland niet zo rooskleurig zijn.


Bas en gre Frenken 2 mei, 12:11

Aldi moet veel minder non food hebben en ja weer meer eigen producten hebben die zyn goed


Leonard Van Liere 2 mei, 22:35

Zonder nonfood is Aldi niet voldoende aantrekkelijk. Juist inzetten op spannender nonfood en bovenal alles wat na afloop van de folder niet verkocht is AFVOEREN.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!