Supermarktketen Aldi ziet serieuze kansen voor online activiteiten in Nederland. Dat zegt cmo Nienke van de Streek in gesprek met RetailTrends.
Aldi heeft momenteel als een van de weinige supermarktketens in Nederland nog geen webshop. De discounter heeft als doel klanten zo simpel mogelijk laten shoppen en online kan daar volgens Van de Streek een rol in spelen. “We kunnen niet blijven zeggen dat we winkels hebben waar je makkelijk kunt parkeren. Dat vinden wij simpel, maar het gaat erom wat de klant simpel vindt.” En dat is via de smartphone bestellen en de volgende dag geleverd krijgen, zegt de cmo. “Dus ja, we zien kansen voor e-commerce.”
Internationaal test Aldi al langer met online. Zo heeft de retailer in Duitsland al een non-foodwebshop, net als Lidl in Nederland. Of dat ook een mogelijke opzet is voor Aldi in Nederland kan Van de Streek nog niet zeggen. “Maar het is heel serieus.”
Aldi wil uiteindelijk de positie van nummer één discounter in Nederland veroveren. De retailer is volgens Van de Streek op de goede weg en heeft zijn marktaandeel vorig jaar, na jaren van daling, weer zien groeien. “Dat zien we als een verdienste van twee jaar investeren in het merk.”
Lees hier het hele interview met Nienke van de Streek.
Leonard Van Liere 3 mei, 00:35
Bas en gre Frenken 2 mei, 14:11
Hankie Pankie 1 mei, 23:27