Lisette Biesenbeek is redacteur bij RetailTrends. Samen met haar collega’s houdt zij trends en ontwikkelingen in de retailbranche nauwlettend in de gaten en voorziet zij de website van RetailTrends dagelijks van het laatste nieuws. Met haar scherpe pen en een passie voor storytelling richt ze zich daarnaast op interviews en achtergrondverhalen met retailers rond thema’s als retailinnovatie, merkstrategieën, duurzaamheid en de toekomst van fysieke winkels. Haar doel? Lezers voorzien van inzichten die hen helpen vooruit te denken in een dynamische markt.
Naast haar functie als journalist bij RetailTrends werkt Lisette als freelance journalist, tekstschrijver en content- en projectmanager voor verschillende toonaangevende uitgeverijen en marketing- en reclamebureaus. In deze hoedanigheid maakt zij onder meer relatie- en ledenmagazines in opdracht van bedrijven en schrijft zij zowel journalistieke producties als branded content voor vakbladen en regionale en landelijke kwaliteitsmedia.
Terwijl 3 Nederlandse supermarkttopmannen hun vertrek aankondigden, lijkt ceo Marit van Egmond bij Albert Heijn steviger in het zadel te zitten dan ooit. Wat maakt haar zo’n stabiele factor?
Zeeman hecht waarde aan spaarzaamheid. Een nieuw sociaal initiatief is Het Blije Rek, dat inmiddels al is geïntroduceerd in diverse filialen, van Den Helder tot het Belgische Dendermonde.
Terwijl grote internationale spelers als H&M en Inditex formules samenvoegen en winkels sluiten, blijft The Sting Companies groeien met nieuwe merken. Hoe houdt de Nederlandse fashionretailer zich staande?
Oh oh en wat een jaar was het. Te midden van de vele retailers voor wie het doek viel, steekt de val van Blokker er toch wel met kop en schouders bovenuit. Het mag dan ook geen wonder heten dat de huishoudketen de boventoon voert in de lijst van de 10 meest gelezen verhalen van 2024.
Binnen 5 jaar wil het merk 20 winkels openen in Nederland en daarbuiten. Londen en New York zijn al in het vizier, en ook dichter bij huis wordt uitgebreid. Medeoprichter Dominic Bakker licht de ambities en strategie toe.
Free Fashion, dat op Black Friday zijn tweede pop-up store in Amstelveen opent, wil overconsumptie van mode op de kaart zetten. De nieuwe winkel is ingericht als een stijlvolle boetiek, compleet met zorgvuldig gestylde kledingrekken. “Als we tweedehands kleding serieus willen nemen, moeten we dat ook uitstralen."
Søstrene Grene kijkt terug op zijn beste financiële jaar ooit sinds de oprichting 51 jaar geleden. Een interview met groeps-ceo Mikkel Grene over het succes achter het winkelconcept.
In de 'testwinkel' in Utrecht wil de outdoorketen vooral veel experimenteren met nieuwe, toekomstbestendige retailmodellen, die bij succes worden uitgerold naar andere filialen.
Pandora opende begin oktober een nieuwe winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. RetailTrends sprak met Thomas Hansen, general manager Northern Europe, over de expansieplannen van het sieradenmerk en de rol van Nederland als proeftuin.
De zorgen over online fraude groeien en kunnen rekenen op aandacht die reikt tot in de Tweede Kamer. Zijn die zorgen terecht? Is er sprake van een toename van webwinkelfraude? En wat kunnen retailers hiertegen doen? Tanya Wijngaarde van de Fraudehelpdesk vertelt.