Lidl is de grote winnaar van de kerstperiode. Door de luxe folder, de extra opening op de zondag voor kerst en aanbiedingen met groente, fruit en kip mag de Duitse discounter zich de winnaar van het kerstoffensief 2006 noemen. Dat concludeert Joop Holla, directeur van onderzoeksbureau Gfk.
In tegenstelling tot grote concurrent Aldi koos Lidl ervoor de winkels te openen op de zondag voor kerst. 'Lidl heeft een hele goede kerst gedraaid', zegt Holla. 'Het marktaandeel in de week voor kerst lag aanmerkelijk hoger dan in de weken daarvoor. Je kan gerust zeggen dat Lidl de winnaar van het kerstoffensief is.'
De goede score tijdens de belangrijkste omzetweken van het jaar bevestigt de positieve lijn bij de prijsvechter. 'Lidl doet het aanmerkelijk beter dan Aldi. Bij Aldi stond in 2005 het aantal klanten al onder druk en in 2006 ook de klantentrouw. Lidl weet zich hieraan te onttrekken en groeit wel’, aldus Holla.
Lidl winnaar kerstperiode
Gepubliceerd op 3 januari 2007 om 00:00
Reacties 0