Selfridges' Fragrance Lab en een rondje Brazilië

Het Fragrance Lab van Selfridges in Londen en twaalf winkels in opkomende markt Brazilië kwamen afgelopen week voorbij op social media.

Brazilië geldt als een van de snelst groeiende opkomende markten van de wereld. In de wekelijkse Facebookrubriek 12x kwamen afgelopen vrijdag twaalf winkels voorbij die de WK-gangers niet kunnen missen. Vooral São Paulo en Porto Alegre huisvesten de mooiste winkels, met vestigingen van onder mer Havaianas en El Té.

You Are Here biedt ieder halfjaar een groep creatieven de ruimte om een inspirerende winkel te creëren. De winkel in Eindhoven staat nu in het teken van 'endorse your locals' met aandacht voor Garden Mania, een gemeenschappelijke stadstuin op Strijp-S. “Er zijn zoveel winkels met hetzelfde aanbod, zowel qua merken als qua presentatie. Wij willen laten zien dat het ook anders kan”, aldus oprichter Ellen Albers.

Verder op Facebook het testtoilet van Jumbo, marketing van Nesquik en Volkswagen, het vlaggenschip van Sissy-Boy in Haarlem en een WK-inhaker van een Albert Heijn-ondernemer in Zeist.

Op Pinterest was afgelopen week aandacht voor het Fragrance Lab van Selfridges in Londen. Het warenhuis laat shoppers hier ontdekken welk parfum het beste bij hen past. Consumenten leggen hiervoor een route af door verschillende ‘zintuiglijke kamers’ waarin ze onder meer aan oude boeken ruiken en in het donker naar hun spiegelbeeld kijken. De laatste kamer is in een grote etalage van Selfridges, waar een winkelmedewerker de persoonlijke voorkeuren analyseert en persoonlijke geur voorschrijft. Het Fragrance Lab is een nieuwe stap om het juiste product aan de juiste consument te koppelen, stelt Selfridges. 

Daarnaast kwam een video voorbij van de 'holoroom' van Lowe. Klanten zien hier via augmented reality op tablets hoe producten die zij in de winkel tegenkomen in hun badkamer staan. Lowe heeft plannen om de holoroom in de toekomst uit te bouwen, zodat consumenten technologie ook kunnen toepassen voor hun woonkamer en keuken. Lees op RetailTech meer over de manier waarop Lowe augmented reality inzet.  

Op Pinterest is verder beeld te vinden van de eerste winkel van reparatieconcept The Fixables Utrecht, het foodconcept The Fabulous Frozen Factory in Mexico en een nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame door Timberland in Londen.

Volg ons ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!