Nieuw doel voor Hunkemöller: 1600 winkels

Hunkemöller kijkt voor nieuwe winkelopeningen naar China. Daarnaast gaat de lingerieketen verkopen via Alibaba. “Dat is voor ons een volledig nieuwe markt”, zegt topman Philip Mountford in het oktobernummer van RetailTrends.

Hunkemöller verwacht eind dit jaar over zo’n negenhonderd winkels te beschikken. Binnen vier tot vijf jaar moeten dat er zestienhonderd zijn. Mountford werd acht jaar terug aangesteld als ceo van Hunkemöller, dat toen nog zo’n 350 winkels telde. Een van zijn voorgangers zei hem dat het er duizend konden worden. “Ik lachte en zei: ‘Dat nooit!’. Ik had er hoogstens vijfhonderd in mijn hoofd.”

De grootste groeikansen liggen volgens de Brit in Duitsland en Spanje, terwijl ook openingen in Zwitserland en Noorwegen in het verschiet liggen. De Verenigde Staten komen vooralsnog niet in de plannen van Hunkemöller voor. “We hebben voor de komende vijf tot tien jaar genoeg ruimte in Europese markten om substantieel te kunnen groeien. Ik zeg niet dat we nooit het water zullen oversteken, maar je moet voorzichtig zijn waar je naartoe gaat.”

De Amerikaanse markt wordt gedomineerd door Victoria’s Secret. Het is volgens Mountford niet zo dat Hunkemöller niet dapper genoeg is om de concurrentie aan te gaan. “We zijn een private-equitybedrijf. Wij kunnen er veel geld insteken en niet het rendement krijgen dat onze investeerders nodig hebben.”

Philip Mountford is een van de tien topretailers die voor de 150ste editie van RetailTrends is geïnterviewd. Lees het volledige interview en de gesprekken met onder meer Zeeman, Plus, Uniqlo en Daniel Ropers in het jubileumnummer, dat begin volgende week verschijnt. Nog geen member van RetailTrends? Klik hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!