Walmart is in delen van New York gestart met de personal shoppingdienst Jetblack. De nieuwe dienst komt uit de koker van de eigen techstartupincubator Store No 8 en wordt geleid door Jenny Fleiss, medeoprichter van Rent the Runway.
Jatblack is alleen beschikbaar voor members, die vijftig dollar per maand moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de persoonlijke assistent ‘J’. Ze kunnen een verzoek inspreken of insturen via een tekstbericht, waarna Jetblack de aankopen doet en thuisbezorgt. De nieuwe dienst combineert volgens Jetblack de mogelijkheden van voice commerce met het gemak van e-commerce en de persoonlijke aandacht van een personal assistent.
De conciërgedienst mikt onder meer op jonge ouders, die weinig tijd hebben om verjaardagscadeaus of belangrijke huishoudelijke artikelen zoals luiers te kopen. De producten komen onder meer bij Walmart en dochterbedrijf Jet.com vandaan, terwijl voor andere items naar lokale merken en winkels wordt gekeken. Jetblack is donderdag gelanceerd in Manhattan en delen van Brooklyn.
Lees op RetailTrends meer over de online investeringen van Walmart.
Reacties 0