RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom het niet alleen goed nieuws is dat de winkelleegstand daalt
Jarenlang liep de winkelleegstand in rap tempo op. Kranten stonden er vol mee, het was misschien wel het symbool van de problematiek in de winkelstraat. Inmiddels lijkt het tij gekeerd en neemt het aantal leegstaande panden zienderogen af. Hoe ver gaat de leegstand nog dalen? En is dat eigenlijk een goed teken?
Hoe kun je online boodschappen winstgevend maken?
De meeste grote supermarktketens hebben inmiddels wel een webwinkel, maar maken daarmee nog geen euro winst. Daar kan verandering in komen. Supermarkten die technologie, inzet van personeel, het juiste model voor bezorging en samenwerking met consumenten slim combineren, kunnen over het online winstobstakel heen komen.
Wat blijft er over van de Wereldwinkels?
Dat de Wereldwinkels het niet gemakkelijk hebben, is al langere tijd bekend. Maar in het tempo waarin er nu winkels verdwijnen - bijna veertig in 2018 - blijft er straks niet één meer over. Is er nog toekomst voor de fairtrade cadeauwinkels?
Hoe AKO en The Read Shop gezond willen blijven
Een halfjaar na het samenvoegen van AKO en The Read Shop, kondigen de boekwinkelketens een reorganisatie aan. Het winkelnetwerk wordt ingedeeld op basis van customer journeys. Maar wat betekent dat?
Zo werkt de zelfstrikkende schoen van Nike
Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu heeft Nike het officieel bevestigd: zijn nieuwste Hyper Adapt-sneakers kunnen zichzelf strikken. Een elektronisch systeem trekt de schoen strakker aan, aangestuurd via een smartphone-app.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.
Reacties 0