Colruyt breidt met Bio-Planet uit naar Luxemburg 

Colruyt breidt met Bio-Planet uit naar Luxemburg 

De nieuwe winkel zou ook direct de grootste biosupermarkt in het land zijn.

Colruyt heeft deze week voor het eerst zijn biologische supermarktformule, Bio-Planet, geopend in Luxemburg. Naar eigen zeggen is het nieuwe filiaal ook direct de grootste biosupermarkt in het land. 

De supermarkt is geopend in Gasperich, vlakbij winkelcentrum Cloche d'Or. Met zijn 515 vierkante meter winkeloppervlak en een assortiment van 3.500 producten is de winkel naar verluidt de grootste biologische supermarkt van het land. “Consumenten in Luxemburg kiezen er in het algemeen gemakkelijker voor biologische producten omdat ze gezonde voeding en duurzaamheid hoog in het vaandel dragen”, aldus Bio-Planet unitmanager Jan van Holsbeke.

De supermarkt heeft oplaadpunten voor elektrische fietsen. Ook kunnen klanten hun boodschappen online bestellen, om deze vervolgens op te halen bij het afhaalpunt naast de winkel. In de supermarkt is ruimte vrijgemaakt voor verpakkingsvrij; hier verkoopt Bio-Planet onverpakte noten, ontbijtgranen en gedroogd fruit.

Hogere levensstandaard
Volgens Van Holsbeke is de stap naar Luxemburg ook wegens andere redenen een logische. "De levensstandaard ligt er een stuk hoger dan in België, zeker in en rond de hoofdstad."

De Belgische supermarktketen heeft ook geprobeerd in Nederland voet aan de grond te krijgen, met een vestiging in Eindhoven. In 2017 werd het enige filiaal na zo'n 10 jaar uiteindelijk gesloten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!