Het septembernummer van RetailTrends is uit en heeft een extra feestelijk tintje vanwege ons 20-jarig jubileum. De dikste editie van het jaar puilt uit van de interviews, achtergrondverhalen, inspiratie en informatie. Een tipje van de sluier.
‘Zaken simpel houden is het moeilijkste wat er is’
Interview Hajir Hajji (Action)
Hajir Hajji werkt al sinds haar 17e voor Action, waar ze als winkelmedewerkster begon. Sinds 1 januari 2022 heeft ze de leiding bij de Nederlandse discounter. Haar gevoel na bijna 1.000 dagen als ceo van 1 van de snelst groeiende ondernemingen in Europa? “Ik vind het veel leuker dan ik vooraf dacht.”
De kansen en uitdagingen van retailmedia
Extra omzet tegen hoge marges is de belofte van retailmedia voor alle retailers. Tegelijkertijd is het een race met vallen en opstaan, zo leren de supermarkten die snel en al eerder instapten. De berg
geld ligt er, maar die is niet eenvoudig voor het opscheppen.
‘Ik geloof heilig in vernieuwing, verbetering en contact’
Exclusief bij RetailTrends: Wouter Kolk blikt terug op zijn carrière
Ceo Wouter Kolk van Ahold Delhaize Europa en Indonesië zwaait later dit jaar af bij het supermarktconcern. In zijn afscheidscolumn voor RetailTrends deelt hij zijn geleerde lessen en gaat hij in op een bijzondere ontmoeting met Ab Heijn – een visionair die eigenlijk heel gewoon bleek.
De opmars van mega-dc’s in Nederland
Inditex, Jysk, Bestseller: internationale retailers slaan piketpaaltjes in Nederlandse bodem voor hun XXXL-distributiecentra. De grote grijze dozen nemen veel ruimte in beslag, ontsieren het landschap en trekken arbeidsmigratie aan. De overheid en het bedrijfsleven praten over oplossingen. Wat betekent dat voor het distributiecentrum van de toekomst?
3 uitblinkers van eigen bodem
Je gaat alleen decennialang mee als je excelleert in wat je doet. Fans uit heel Nederland rijden met liefde een blokje om voor regionale toppers als Rinsma Modeplein, Landwaart Culinair en Morres Wonen. Zo houden ze hun kracht vast.
Verder o.a. in het septembernummer:
- De RetailRookies 2024-2025: 10 jonge en innovatieve concepten die het retaillandschap willen opschudden.
- De paralellen tussen Facebook, Amazon en Alibaba zijn opvallend: techreuzen, een jubileumjaar, grote impact op de retailsector.
- Waarom luxemerken als Balenciaga en Jacquemus een hyperfysieke retailstrategie toepassen.
- Arthur Feenstra (OFM): ‘Het aantal winkels liep wat uit de hand’
De septembereditie van RetailTrends valt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is vanaf vandaag digitaal te lezen op RetailTrends.nl. Ook member worden? Klik hier.
Reacties 0