Spar test caissières met mystery shoppers
Gepubliceerd op 8 januari 2014 om 00:00
“We doen dit omdat we onze ondernemers op scherp willen zetten”, aldus een woordvoerder van Spar Nederland. Een ondernemer die een rode kaart krijgt hoeft volgens haar niet te vrezen voor eventuele gevolgen. “Het is geen terechtwijzing. We zien het voor iedereen als een eyeopener.”
De leeftijd voor verkoop van alcohol en tabak is per 1 januari verhoogd naar achttien jaar. Caissières moeten klanten tot 25 jaar om hun identiteitsbewijs vragen om hun leeftijd te controleren. Meer dan de helft van het supermarktpersoneel verwacht een toename in verbale agressie na de verhoging van de leeftijdsgrens voor alcoholverkoop, bleek onlangs uit onderzoek van CNV Dienstenbond.
Eerder:
'Verhoging leeftijdsgrens moeilijk voor caissières'
'Supermarktpersoneel vreest agressie na wetswijziging'
Leeftijdsgrens alcohol naar achttien jaar
Reacties 0