Het Westfield-winkelcentrum in New Jersey werkt sinds kort met grote touchscreens die traditionele informatiekiosken moeten vervangen. De schermen zijn momenteel in het winkelcentrum geïnstalleerd ter promotie van een nieuwe vleugel. De drie schermen tonen afbeeldingen zowel liggend als staand en functioneren daarbij als interactieve advertentieposter en informatiekiosk.
De schermen zijn ontwikkeld door het in San Francisco gevestigde Westfield labs. In totaal is er negen maanden aan gewerkt. Daarbij zijn consumenten naar het laboratorium gehaald om de schermen te testen en hun bevindingen te delen met de ontwikkelaars. Hierop hebben zij de userinterface aangepast zodat deze ‘zo gebruikersvriendelijk mogelijk is’, aldus een woordvoerder van het winkelcentrum.
De invulling van de schermen is momenteel met name gericht op de nieuwe uitbreiding van het winkelcentrum, maar gaat zich in de toekomst ook focussen op de overige vleugels van het complex. Daarbij toont het naast informatie over het winkelcentrum informatie over de retailers die in het complex gevestigd zijn.
Bron: FastCompany
Reacties 0