Designer Outlet Roermond opent volgende week een nieuwe gedeelte van 11.500 vierkante meter. Daarbij openen 46 nieuwe winkels en vier restaurants hun deuren.
De opening van het nieuwe gedeelte betekent de vierde uitbreiding voor het outletcentrum. Het merkenaanbod wordt hierbij met een derde vergroot en het totale winkeloppervlak komt uit op 46.700 vierkante meter. Onder meer Karl Lagerfeld, G-Star en Fred de la Bretonière behoren tot de nieuwe merken. De nieuwe foodretailers zijn La Place, Starbucks, Wagamma en The Burger Federation.
Met het nieuwe gedeelte telt het outletcentrum meer dan tweehonderd winkels, cafés en restaurants. Verder is een nieuwe parkeergarage met 3500 plekken geopend. Die zijn volgens eigenaar McArthurGlen niet alleen van belang voor de bereikbaarheid van het outlet center, maar ook verbetert ook de toegankelijk van de Roermondse binnenstad.
De uitbreiding van Designer Outlet heeft zeventig miljoen euro gekost. Binnenstadswinkeliers probeerden de groei nog tevergeefs tegen te houden. De toenemende verkeersdrukte zou ervoor zorgen dat consumenten de binnenstad mijden.
Reacties 0