Het beste van RetailTrends: week 16

Het beste van RetailTrends: week 16

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit is de nieuwe winkel van Primark in Rotterdam
Kan het mooier: op de 21e april opende Primark de 21e winkel in Nederland. In Rotterdam, waar de Ierse discounter in 2008 zijn Noord-Europese debuut maakte. Toen in Alexandrium, nu in hartje centrum – tegenover de Bijenkorf. RetailTrends nam alvast een kijkje en liet zich rondleiden door algemeen directeur Benelux Kevin Tulip.

Zo gaat Blokker op naar de volgende 125 jaar
Blokker bestaat precies 125 jaar en die mijlpaal mag best een prestatie heten. Want makkelijk ging het de afgelopen jaren lang niet altijd. Ter gelegenheid van het jubileum spraken we in de RetailTrends Club op Clubhouse met eigenaar Michiel Witteveen en ceo Jeanine Holscher.

Dit is Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer
Influencermarketing is voor veel retailmerken niet meer weg te denken uit de marketingmix. Een stap verder gaat het gebruik van virtuele influencers: digitale figuren die niet echt bestaan maar zich op social media wel als mensen van vlees en bloed gedragen. Maak kennis met Esther Olofsson, de eerste virtuele influencer van ons land.

Podcast: Retaillessen van Alexandra Legro (Hunkemöller)
In deze Fans Love Brands-special gaat presentator Paul van Liempt in gesprek met Alexandra Legro, cmo van Hunkemöller. Hunkemöller schudde het beeld van die ‘leuke damesondergoedverkoper’ van zich af en ontwikkelde zich tot een merk waarop vrouwen massaal verliefd worden. Wat is het geheim?

Hoe Bloomon 'in één klap marktleider' werd
Onlinebloemist Bloomon was naar eigen zeggen blij met de koers die het voer. Toch zag de voormalig RetailRookie kansen toen er afgelopen zomer een telefoontje binnenkwam van de Britse branchegenoot Bloom & Wild met de vraag of ze samen verder wilden. Een dik halfjaar later is de overname een feit. “Het maakt ons in één klap marktleider in Europa”, vertelt medeoprichter Bart Troost aan RetailTrends.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!