Begin 20 zijn ze, maar dat weerhoudt Lars van der Wijst en Jens Timmers er niet van hun startup binnen een jaar uit te bouwen tot retailmerk met een miljoenenomzet. Cloudpillo wil onder het motto ‘alles voor een goede nachtrust’  de pijnpunten oplossen van de consument die ligt te woelen en te draaien.


Liefst 1 op de 5 Nederlanders slaapt slecht. Een verkeerd hoofdkussen is daar een belangrijke oorzaak van, ontdekten Lars van der Wijst en Jens Timmers. Een snelle rekensom leerde dat dit weleens een interessante potentiële markt kon zijn. Tel daarbij op dat de grote namen in de beddenwereld niet bepaald vooroplopen qua maatwerk en het idee voor Cloudpillo is geboren. 


“We begonnen met een hoofdkussen dat de klant zelf kan afstellen door een deel van het versnipperde memoryfoam uit de binnenhoes te halen”, legt het duo uit. “Inmiddels bieden we alles aan voor een goede nachtrust, dus ook matrassen, dekbedden, boxsprings en beddengoed.”


Behalve de laatste hebben de productcategorieën een ding gemeen: ze zijn aanpasbaar. Geen temperatuuroorlog meer...