Ruim een jaar na zijn aantreden heeft ceo Tjeerd Jegen de piketpaaltjes voor zijn strategie met Takko Fashion stevig in de grond. De groei moet sneller, het winkelnetwerk wordt groter en de e-commercetak sterker. De stip op de horizon hangt al te glanzen, als het aan Jegen en de nieuwe eigenaren ligt: de gong luiden op de beurs.

 

Maandagmiddag, een stil IJmuiden. De zomer die in eigen land maar niet echt wil zomeren doet weer een moedige poging. “Goed voor de foto’s, straks”, zegt Tjeerd Jegen terwijl hij door zijn Earl Grey-thee roert. “Ik laat je daarna onze nieuwe winkel nog even zien.”


Jegen mag dan een onderneming leiden van bijna 2.000 winkels in 17 Europese landen, hij heeft de hele middag gereserveerd voor de afspraak met RetailTrends. Hierna zal hij naar zijn hotel rijden, vlak bij het hoofdkantoor in Duitsland, zoals elke maandagavond. Na HEMA en de eerdere omzwervingen – Jegen werkte op 3 continenten en in 8 andere landen – pendelt hij nu tussen ’t Gooi en waar zijn job voor Takko Fashion hem brengt. Veel kilometers dus, in zijn elektrische auto, die hij bij...