Relevantie bieden in elke kamer van het huis: dat wil Reda Jouahri met Kinfill. Zijn homecaremerk moet zich ontwikkelen tot een breed merk dat staat voor kwaliteit en bewust leven.

 

Wat als je iets koopt waarbij duurzaamheid niet alleen een claim op de doos is, maar die claim zich ook in het gebruik bewijst? Dat vroeg ontwerper Reda Jouahri zich af toen hij eens voor schoonmaakmiddelen op pad werd gestuurd. Zo ontstond het idee voor Kinfill, dat in 2020 het levenslicht zag. Jouahri begon met 4 producten: een allesreiniger, een vloerreiniger, een glas- en spiegelreiniger en een badkamer- en toiletreiniger. 


In een herbruikbare glazen designfles – de forever bottle – doe je het schoonmaakconcentraat. Je vult de fles met koud kraanwater, even voorzichtig schudden en klaar. ‘Een schoner leven begint bij Kinfill’, zo prijkt op de website.


Door aandacht in diverse media kende het merk een vliegen de start. Al was de retailwereld wel wennen voor ontwerper Jouahri. “Ik heb keuzes gemaakt die helemaal niet handig zijn. Zoals verpakkingen waar het product niet op...