Een aanrechtblad vol verschillende flessen olijfolie en peper- en zoutstellen, daar willen Spic’d-oprichters Leontien van Nistelrooij en Sander Leesberg een einde aan maken. Met navulbare verpakkingen met esthetisch design moet het merk de ‘Rituals in de keuken’ worden.

 

Het idee om smaakmakers een boost te geven met een mooie plek in de keuken ontstaat als Sander Leesberg in de supermarkt voor het schap met olijfolie staat en niet weet welke fles hij moet kiezen. “Het is best een raadsel welke je pakt en welke smaak en kwaliteit erachter verschuilt.”


Leontien van Nistelrooij, die met Leesberg bij de Brownies & Downies- formule werkt, slaat hier ook op aan. Wel staat ze erop dat de flessen voor olijfolie, balsamico en de peper- en zoutmolens voor minder afval uit de keuken moeten zorgen. Qua design moeten de keukenproducten rust uitstralen. Van Nistelrooij: “De keuken is al best hectisch en druk, dus laten we onze producten mooi van eenvoud zijn. De rest spreekt al genoeg.” Voor refills kan de klant ook bij Spic’d terecht, van een pak met 3 liter olijfolie tot peper en...