Kamervragen, boze consumentenorganisaties en restricties van de Europese Commissie. Critici zijn Temu liever kwijt dan rijk. Met ruim 7 miljoen Nederlandse gebruikers per maand hoeven we daar echter niet op te rekenen. Deze 4 aspecten kenmerken de app die gebruikers laat ‘shoppen als een miljonair’.

 

#1 Temu maakt consumenten verslaafd (en houdt dat zo)

Miljoenen gebruikers – jong én oud – openen iedere dag de app van Temu. Hoe krijgt het bedrijf dat toch voor elkaar?


De hele marketingtrukendoos wordt opengetrokken voor retentie en activatie. Denk aan een rad van fortuin, afloopklokken (waar Booking.com voor op de vingers wordt getikt), maar zeker ook aan spelletjes. Het Chinese bedrijf gaat slim te werk door games aan te bieden waarmee men korting of zelfs gratis producten kan winnen. Spelletjes als Fishland bijvoorbeeld – dat bijna net zo verslavend werkt als Candy Crush – zijn erop geënt mensen zo vaak mogelijk te laten inloggen, zodat ze speciale aan biedingen kunnen bemachtigen. Met een catch: om verder te komen in het spel, moet je 3 keer per dag inloggen.

...