Een toiletpapiermerk dat toiletten bouwt is misschien wel de duidelijkste omschrijving van The Good Roll. Dat gaat zo ver dat medeoprichter Melle Schellekens (38) zich weleens geen salaris uitkeerde om die missie waar te maken. “Als je ergens volledig achter staat, mag alles om dat doel te bereiken.”

 

“Liever jong en onervaren of oud en wijzer? Bij de start van iets nieuws verkies ik jong en onervaren boven ouder en wijzer. Als je met nieuwe dingen bezig bent geloof ik in ‘learning by doing’. Naarmate de organisatie groter en volwassener wordt, is het ook goed om wijsheid en ervaring in te brengen. Bij The Good Roll zoeken we naar de balans hierin. Bij sommige posities gaan we voor ‘de wijze uil’ en bij andere posities hebben we ‘jong en gas erop’ nodig. De wijze uil vliegen we in als iemand het grote geheel moet overzien en de rust moet bewaren.


Denk aan finance en het bewaken van strategische beslissingen. Als het gaat om sales, design of de socials gaan we graag voor jong en onervaren. Liever dat iemand kan groeien in zijn droomrol dan dat iemand binnen bepaalde kaders is...