Men neme 2 buurjongens met een nieuwe hobby, de zoveelste lockdown, een dosis ambitieus enthousiasme – et voilà: en een paar jaar later bereikt hun bedrijf duizenden huishoudens. Safecourt Kitchen wil de aanschaf van keukenapparatuur leuk maken.

 

Een telefoontje naar China klinkt echt alsof er duizenden kilometers tussen zitten. Boyd de Zwart en Cas van der Hoeven zijn op bezoek bij leveranciers als het telefonisch interview voor dit artikel plaatsvindt. “Een mooie manier om de markt beter te leren kennen en de inkoopprijzen te bespreken.”


De twintigers zijn een paar jaar onderweg met Safecourt Kitchen en voelen zich soms nog overrompeld door het succes. In 3 jaar tijd liggen hun airfryers, mixers en melkopschuimers in de keukens van 70.000 huishoudens, is Safecourt Kitchen marktleider bij bol op het gebied van blenders en contactgrills en is de apparatuur te koop bij Amazon en Blokker. Intussen lopen er gesprekken met MediaMarkt voor de Nederlandse en Belgische markt, werken ze met Kaufland aan uitbreiding in Duitsland en kijken ze met Fnac Darty naar de mogelijkheden voor de Franse markt.

...