Al 15 jaar ontwikkelen Liesbeth Kleermaker, Miranda Balk en Marieke Hop crèmes, parfums en make-up voor privatelabels uit binnen- en buitenland. Met Muze wagen ze zich zelf in de strijd om de consument. Groot verschil: skincare zonder gekkigheid als water of siliconen, maar die voldoet aan de wensen van de toekomst.

 

De wereld van skincare en cosmetica heeft geen geheimen voor de eigenaars van cosmeticaproducent Cosmetize. Liesbeth Kleermaker, Miranda Balk en Marieke Hop ontwikkelen al 15 jaar crèmes, parfums en make-up voor de private-labels van retailers en wholesalers uit binnen- en buitenland.


Mooi werk, maar eigenlijk wil het drietal weleens een productlijn maken volgens hun eigen ideeën. “Als je in opdracht van iemand werkt, moet je links of rechts toch weleens wat concessies doen”, vertelt Hop. “Het begon steeds meer te kriebelen. Wat als we een lijn ontwikkelen die volledig doet aan de wensen van de toekomst?”


Muze is het resultaat: een anti-aging skincaremerk waarbij ‘goed doen’ centraal staat. “Bijna niemand weet het, maar vanaf je 25e jaar zet de...