Bol.com: 'Reviews zijn van groot belang'

Reviews zijn van groot belang voor de klanten van bol.com. Dat zegt een woordvoerder van de webreus tegen RetailTrends. “Het geeft relevante informatie over producten en de ervaring van andere klanten is een belangrijk onderdeel in het beslissingsproces.”

Bol.com vraagt klanten actief om na aankoop een beoordeling achter te laten. “We vragen daarbij om een eerlijke mening, zolang het maar specifiek over het product gaat en niet bijvoorbeeld over de levering.”

Anno 2021 kan een merk bijna niet meer zonder reviews. Maar waar moet je als retailer op letten? Volgens Quirine Storm van Leeuwen, contentanalist bij Capterra, is het onder meer belangrijk om op negatieve ratings te reageren en je professionaliteit te tonen in de manier waarop je problemen oplost. Meer tips en adviezen rondom reviews lees je in het februarinummer van RetailTrends. Nog geen member? Kijk dan hier

Reacties 4


Owen Meaning 19 feb, 10:34

“We vragen daarbij om een eerlijke mening, zolang het maar specifiek over het product gaat en niet bijvoorbeeld over de levering.” Dat gaat niet op als het om beoordeling van jouw winkel gaat. Ik verkoop zelf ook via Bol.com en in de beoordelingen van mijn winkel worden wel de leveringen beoordeeld. Maar de levering verzorgd PostNL en niet wij. De klant beoordeeld dus PostNL en niet mijn winkel. Als PostNL het op tijd levert krijgen wij een 9 en als PostNL het te laat levert krijgen wij een 1. Als je daar iets over zegt bij Bol dan is het antwoord dat je de levertijd aan moet passen (later leveren). Maar doe je dat dan kom je niet in het verkoopblok en verkoop je niets. Overigens kun je van Bol.com als bedrijf geen beoordelingen vinden op hun website... Daarnaast moeten wij steeds meer betalen en worden de voorwaarden steeds strenger. Tja, als je de macht hebt als groot bedrijf, ben bang dat wij er niets tegen beginnen want de belangen van anderen zijn te groot. Wij zijn gelukkig niet afhankelijk van Bol, de laagdrempeligheid van terug sturen zal menige verkoper meer kosten dan dat ze zelf beseffen.


Joost Kriek 19 feb, 13:57

Ik zou het ook fijn vinden als er een website kwam waarop consumenten beoordeeld kunnen worden. Bijvoorbeeld dat Truus de M. al een paar keer gedragen of gebruikte spullen zonder pardon retourneerde. Dat bespaart webwinkels veel geld.


WJ van G 19 feb, 22:07

Super irritant.dat gemelk om een review na een aankoop.

Ik koop bij dit soort giganten niet omdat het leuk vind. Puur emotieloos en functioneel.
Ik wil iets...zij hebben het op voorraad, en ik wil het volgende dag in huis hebben.

Ik vind dit soort online giganten niet leuk of sympathiek.

Dus val me er niet mee lastig als ik er niet om vraag.

Ciao


Henk Spanjer 20 feb, 10:04

Joost Kriek heeft gelijk, het loopt de spuigaten uit met de asocialen. Misschien een zwarte lijst voor consumenten die zich structureel misdragen tot aan bedreigen aan toe van het personeel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!